Välkommen

Välkommen till Nydrätt racing . Vi sysslar med banracing och har Gelleråsen arena i Karlskoga som hemmabana.Vi kör en BMW M3 GTR.

onsdag 18 juli 2012

Hittat lite historia


120702


Blogg nydrattracing :Nydrätt racings blogg, 120702
 Hemma igen från Norska Rudskogen motorcenter. Tyvärr med en trasig racebil och även en trasig racebuss vars motor sa upp sig på hemresan. för övrigt var det en händelserik helg... En feljusterad bil till kvalet resulterade i sjunde tid bara och jag visste att jag skulle få kämpa för varje placering nu. En andra plats lyckades jag i alla fall få till i race 1 och snabbast varvtid så jag fick starta race 2 i Pole-position. Fick en kanonstart i race 2 men snurrar runt och kör bakänden rakt i räcket! tur att man valt att ha kvar krockbalkarna på bilen, så ingen större fara förutom en lös bak-kofångare. Detta resulterar i ett besök i depå och jag hamnar ett varv efter. 21 varv ska köras och detta tar ca 40 minuter, och jag är 4-5 sekunder snabbare per varv än dom andra. jag lyckas köra upp mig till fjärde plats bara 5 sekunder efter trean. jag skulle bara fått ett varv till så.... /Per

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar