Välkommen

Välkommen till Nydrätt racing . Vi sysslar med banracing och har Gelleråsen arena i Karlskoga som hemmabana.Vi kör en BMW M3 GTR.

söndag 4 maj 2014

140504


En kanonstart på säsongen 2014 
En för mig helt ny klass, Sportvagnsmästerskapet, ny bil, nya människor! Hjälp! hur ska detta gå?
Men... Premiären kunde inte börja bättre! Lite kallt i asfalten gjorde att det var riktigt svårt att få upp temperaturen i däcken, med påföljd att det var lite halkigare än vad som är vanligt.Detta märktes också på varvtiderna som vart bättre ju längre tid man var på banan.
Jag stannade ute så länge som möjligt och kom in som kval 1:a i min klass. inte mycket marginal men ändå!
Race 1 vart ganska odramatisk då 2:an (Thomas Larsson) och 3:an(Karl-Arne Källström) slogs om placering och jag fick några fria varv att köra undan på, och jag slutade på första plats i race 1.
Race 2 var lite svettigare. jag fick en bra start och fick en bil i mellan mig och Thomas, och jag trodde att saken var klar. Men Thomas undanröjde det problemet och jakten började på mig. Porschen som han körde var riktigt snabb på dom raka partierna och min taktik fick bli att dra ifrån och skapa en lucka på dom krokiga delarna på banan, som Porschen tog igen på rakorna. Jag lyckades hålla undan och slutade på en 1:a plats även i Race 2.
Nästa race är på Kinnekulle ring den 24-25 Maj

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar