Välkommen

Välkommen till Nydrätt racing . Vi sysslar med banracing och har Gelleråsen arena i Karlskoga som hemmabana.Vi kör en BMW M3 GTR.

söndag 31 maj 2015

150531

Här borde det ha hänt något för länge sedan. Både tävlingarna på Mantorp och Kinnekulle är nu avverkade.

Får väl försöka ta dom i tur och ordning...

Mantorp 2-3 maj

kommer på fredagen i ösregn som senare på eftermiddagen övergår i snö! detta kan inte bli bra var den allmänna uppfattningen.
Kvalet går inget bra alls, får inget flyt och slutar på 8-plats i klassen. Har vi gjort bort oss helt under vintern med ny motor var den stora funderingen efteråt.
Regnet och kylan håller i sig och race 1 blir återigen en katastrof, slutar på 9-plats. suck!
race 2 blir i uppehåll och jag får en rolig fight med Fredrik ström, en fight som han tar hem! Detta för att min generator behagar säga upp sig efter endast några få körda varv! morr!!  det går att fullfölja tävlingen men batterispänningen blir oroväckande låg när motorn varvas hårt. Tändsystemet kräver en hel del tydligen... slutar hur som helst på 8-plats. Börjar inget vidare denna tävlings säsongen.


Kinnekulle Ring 30-31 maj

Väderprognosen för helgen såg lika dålig ut som till Mantorp tävlingen. Regn Regn och Regn! kanske en solstråle på söndagen.

Kval på morgonen i (hör och häpna)  regn. Bilen går kanonbra och jag får upp självförtroendet på bygget igen. tiderna blir bara bättre och bättre och jag slutar på en tredje plats i kvalet! efter lite fix så är det dags för helgens första race och himmelen kräks ur sig vatten! (Monsunregn får en ny innebörd) starten går och sikten är helt obefintlig! man ser inte ens sin egen motorhuv! 15 varv är en ren pina och man får parera hela tiden. Över allt på banan är det vattenplanande bilar som också gissar sig till var dom är på banan. vet inte med mig att jag varit så rädd i en racebil förut! överväger kraftigt att bryta, eftersom det är förenat med livsfara att köra under dom här omständigheterna. stålsätter mig, och kör riktigt försiktigt,men får iallafall vattenplaning precis överallt på banan. Tillslut så dyker en knappt synbar målflagga upp bredvid bilen tack och lov.slutar på en förvånande sjätte plats. jag var helt säker på att jag var sist.
Race 2 på söndagen blir i sol och kan sammanfattas ganska enkelt, helt odramatiskt. Slutar på en femte plats, skillnaden mellan bilarna är bara tiondelar på varvet. Snacka om att reglementet funkar bra för en massa olika bilbyggen och typer. Kul! känns också bra att få ett kvitto på att känslan efter Mantorp var fel. Bilen är inte helt avhängd men är heller ingen toppbil ännu. Tur att det finns mer ess i ärmen att ta till.... ska bara hinnas med också.....

/P



    



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar