Välkommen

Välkommen till Nydrätt racing . Vi sysslar med banracing och har Gelleråsen arena i Karlskoga som hemmabana.Vi kör en BMW M3 GTR.

torsdag 1 oktober 2015

151001

Det skulle ha varit en uppdatering här för länge sedan, men tiden räcker inte riktigt till.
Inför finalen på Falkenbergs motorbana så låg jag på en femte plats i samandraget. spännande med bara några få poäng emellan topp 7. Tyvärr så har dom schemalagt tävlingen till fredag-Lördags tävling och jag får stå över finalen. Det passar inte riktigt att vara ledig både torsdag och fredag!
Så med en tävlingshelg kort så slutar jag på en totalt nionde plats i sportvagnsmästerskapet 2015.

Siktet ställs in på att köra SSK seriens final på gälleråsen istället. Jag kör några testpass och varje gång hörs något obekant ljud från höger framhjul. vi felsöker men hittar inget på direkten, men just innan sista testet hittar vi att framvagnsbalken har fått en elak spricka i sig. Bara att tacka för sig och åka hem. Nästan... det kom ett trevligt erbjudande om att köra en Porsche i NSHC (6 timmars endurance race) på lördag eftermiddag. sagt och gjort! en underbar lördag eftermiddag med bara bra folk och rolig racing. Tack till Team 24 för förtroendet.(ja jag har fortfarande träningsverk en vecka efter tävlingen) :)

Nu tar vinterns skruvande igång och det är kanske tur det. väl mött igen till våren. Med lite nya Idéer.

Stort tack till Alla sponsorer för i år!! Träfräsarn sweden AB, Örebro Ventilation & värme AB, Tradetech sweden. Tack Även min trogne vapendragare Dan Konradsson för all hjälp före, under och efter tävlingarna. Tack Allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar